perjantai 5. kesäkuuta 2015

Hiipuva hiillos

Mun isä on 66-vuotias. Viinan vanhentamana näyttää vähintään 86-vuotiaalta. Ysikymppiset juoksee ohi.

Mä syötin isän. Ei se oikeastaan jaksanut edes sitä. Nukahteli parin lusikallisen välein.

Isä ei tajunnut mitään siitä, että kävimme vierailulla. Kuvassa tyttäreni lukee isoisälleen Prinsessa-lehteä. Mä olen niin pahoillani, etten pysty heille tarjoamaan tämän parempaa isoisää. Ei se mun syy ole, mutta silti tekee mieli pyytää anteeksi. Mä olen niin pahoillani, ettei mulla ole tarjota itselleni tän parempaa isää. Vaikka ei sekään mun syy ole.

Alkoholi, alkoholismi, isä, isoisä, laitoshoito, tyhjyys, suru, häpeä, hellyys, sääli, katkeruus, pettymys.

Enää ei taida olla kalikoita, joita heitellä tähän nuotioon.

Mä olen niin kiitollinen noille hoitajille. Ihan loistosakkia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti